Wednesday, 16 May 2012

Hadiah Untuk Cikgu :)

ASSALAMUALAIKUM ..xjawab dosa kalau jawab sayang :)

Entry hari nie khas untuk semua guru-2 diseluruh negara especially tenaga pengajar yang pernah mengajar saya dari tadika sampai ke universiti :) perlu ke bagi tau sampai universiti ?*sigh tanpa mereka mustahil untuk aku sampai ke tahap ini .. thanks a lot .. Guru kan ibarat lilin, sanggup membakar diri untuk menerangi orang lain.. wah.. sungguh bermakna pengorbanan seorang guru!

Nie aku nak story cikt dulu time sekolah rendah bila sampai je hari guru mesti sebuk nak bagi hadiah kat cikgu..mcm-2 hadiah aku pernah bagi kat cikgu aku antaranya HAHA aku pernah bagi ustazah aku sabun mandi ! kalau yang shower crim boleh tahan lagi kan nie yang sabun buku kot ! selain tu aku bagi ustaz aku talam.. tau talam x ? bukan talam dua muka.. dah mula lah tu nak annoying *sigh nie yang 1muka jer.. HAHA talam tu hadiah aku time tadika..berbalut plastic hadiah lagi tu ... nampak baru jer tau :)
malam tu .. aku tanya la kat mama .. ''boley tak zati nak bagi talam nie kat ustaz esok ?''
 mama kata ''bagi je lah ..'' perghh .. bahagia kot ! esok dengan rasa bangga nya pon aku bagi la kat ustaz aku..

HAHA  after a few days day la... aku usha meja ustaz tu ade lagi talam yang aku bagi..asal dia tak bawak balik rumah erk ? aku pon pelik gak la kan .. aku pergi kat meja ustaz tu aku usha la talam tu .. RUPE-2 nya! talam tu dah reput dah ! HAHAHAHAH giler la .. mana tak nya dah lama kot talam tu HAHAHAHA lucky tak sapa nampak kalau tak nanti orang inagt aku yang patahkan talam ustaz tu !

Ok ..so moral of the story :) cikgu tak mengarap pon hadiah daripada anak muridnya.. tapi tak semau cikgu lah.. HAHA ada gak cikgu yang mengaharap (ish .. xbaik buruk sangka ) kalau kita hormat dengar cakap guru dengan ucapan ''selamat hari guru'' pon dah memadai sangat dan boley buat mereka bahagia dan rasa dihargai..
am i right ?

  aku nak ambil peluang nie nak wish ''SELAMAT HARI GURU'' kepada kawan-2aku iaitu Ulfah, Masyie,Amera yang pernah 0r memang tengah jadi guru :) HAHAHA jasa kau tidak ternilai .. tak semua orang dapat rasa apa yang korang pernah rasa .. tak kisah la tadika ke sokolah rendah ker menengah ker memang untung la budak-2 tu dapat cikgu yang BAIK mcm kamu .. HAHAHA

2 comments: