Sunday, 15 April 2012

* result untuk nenek - part 3*

ASSALAMUALAIKUM...

Hari nie.. after solat subuh aku teringat kat nenek..mlm tadi aku mimpi dapat jumpe nenek .. urm.. moga nenek berbahagia disana..zaty sentiasa doakan nenek.. 4.4.2012 jam 10.10 pm nenek pergi meninggalkan kami semua.. time tu siblings mama xsemua ada.. just makngah n pakngah only.. yang lain otw.. after ayah balik keje kiteorg sama mandikan nenek.. nak harapkan tenaga aku n my mom mmg x larat sebab nenek dah xder tenaga nak berjalan sendiri.. ayah yg dukung nenek smpai ke bilik mandi .. time tu..xtau nape hati aku rase sayu sangat.. ayah seorang yang kuat.. tabah.. i love my dad so much :') .. kalau xda ayah sape nak tolong kami.. smpai bilik mandi nenek senyap jer.. selalu nyer nenek agak bising mybe sakit sikit bila ayah angkat nenek..mklumla nenek kurus sgt2.. * lain la aku nie ha .. ayah suruh aku ambilkan nenek wuduk .. aku pon ambilkan wuduk bila sampai jer kat tangan..nenek jadi kaku.. i'm speechless .. ayah pon.. tbe2 ayah ckap ''nenek da xada.. '' ayah terus angkat nenek pergi ke katil.. after that nenek bernafas plak.. Ya Allah.. serius xsangka..maybe she cold..  tapi nenek dah lain sgt.. 

After solat mghrib aku duduk betul2 sebelah nenek smbil bacekan yasin untuk nenek.. aku dah cuba tahan supaya xnak nangis.. sebak sgt.. mama peluk aku then cakap ''along... kuatkan semangat..'' aku terus bace yasin smpai habes.. aku temankan nenek sementara tunggu ayah balik dari surau .. aku cakap dengan adik '' adik..minta maaf kat nenek .. kakak takut kita da x jumpe nenek lagi ...'' adik pon minta maap dgn nenek smbil nangis2.. then mama n ayah.. aku bila? urm.. time bacakan nenek yasin.. '' nenek maafkan zaty..zaty syg nenek..'' lepas da baca kan yasin ramai2 dgn org surau .. aku pon masuk bilik solat then temankan adik..adik deman da seminggu.. xkebah2 .. aku terlelap coz penat ckit.. tbe2.. mama masuk... '' along..adik.. nenek dah xda.. '' aku kuatkan hati untuk tengok nenek .. dalam hati kata.. '' nenek .. zaty syg nenek ..''

time angah kat oztel .. aku pon terus call dye .. ''ckp nenek da xda.. kejap lagi ayah ambik angah yer.. siap2 k..'' angah ley dikatakan cucu kesayangan nenek .. tapi nenek syg semua cucu dye :) around 2 hours later .. baru la sibling mama yang lain sampai.. xsempat dyeorg nak jumpe nenek .. aku xtau la...dyeorg kesal ke tak.. 
yang penting my family sentiasa bersama nenek hingga akhir nafasnya..

No comments:

Post a Comment